dilluns, 26 de gener del 2015

Consum responsable, neuromarquèting


Després de festes, amb totes aquestes compres, despeses, regals i més regals...i ara les rebaixes !, Dones Reporteres volen fer una petita reflexió al voltant del consum, ¿per què no un consum responsable? Pensar abans de consumir, pensar en l'entorn, pensar abans de fer l'acte d'anar a comprar.

També ens ha interessat saber quina cosa és el "neuromàrqueting", què fa, ¿estudia el nostre cervell?

Per ajudar-nos a fer aquest programa vam tenir amb nosaltres a la Metixell Puyané, llicenciada amb Psicologia per l'UAB, màster en Psicopatologia Clínica de l'Adult per l'UAB i postgrau en detecció i intervenció en violència familiar per l'UB. Assesora del Centre d'Informació i Recursos per les Dones (CIRD) de l'Ajuntament de Mataró treballant amb dones víctimes de violència masclista. Sòcia fundadora de l'Hora Violeta.

Amb ella vam reflexionar sobre el "neuromàrqueting", si els sentits (oïda, vista, etc.) hi tenen relació, si quan entrem en un super ho estem fent de manera inconscient en una estratègia, sobre la distribució del productes, de l'ètica, de si existeix un codi deontològic i moltes coses més.

Si voleu saber què ens va dir la Meritxell, quines opinions va aportar la Sandra abans de l'entrevista, cliqueu aquí: