dijous, 5 de febrer del 2009

Opinions: El transport públic a Mataró

El passat dia 17 de Gener es va fer a la plaça de Santa Anna un acte de presentació de la nova xarxa de Mataró Bus. El Sr. Oriol Batista, Conseller Delegat de Vies Públiques, ens diu al respecte: "Disposarem d' un servei més ràpid i eficaç, amb línees més directes i amb major cobertura territorial. A més, l' increment de la flota d' autobusos ens permetrà augmentar les freqüències de pas per les parades i reduir el temps d' espera. També tindrem un major nombre de relacions directes entre diferents zones de la ciutat, de manera que es redueix la necessitat de fer transbordaments d' una línea a l' altre. En definitiva, una aposta per aconseguir una mobilitat més sostenible i més respectuosa amb el medi ambient, ja que el servei s' inicia amb la incorporació de 12 nous autobusos menys contaminants".

Aquesta es una bona noticia, sobretot per les persones que depenem, a banda de les nostres cames, del transport públic per desplaçar-nos per la ciutat. D' ell depèn que arribem puntuals al treball, al metge, als compromisos socials.... però, una cosa són els projectes i l’altre ben diferent, la realitat del dia a dia. Precisament és aquest dia a dia el que ens demostra que el transport públic a Mataró falla més sovint del que és justificable.

Diuen que augmentarà la freqüència de pas per les parades. Quina por!. L’última vegada que va augmentar la freqüència de pas per les parades de la línea 3, els usuaris vàrem patir retards freqüents i, fins i tot, la supressió de pas d' algun autobús. Els motius, si que ens en donen alguns: el tràfic, les obres, la pluja.... motius que, puntualment poden ser reals, però quan es repeteixen sovint, resulten poc creïbles. Considero que quan un problema es repeteix, s’ha de solucionar d'alguna manera i no justificar-lo repetidament. Ens consta, perquè jo sóc de les persones afectades que ho he fet, que les queixes dels usuaris han arribat tant al Sr. Oriol Batista com a Mataró Bus a través del correu electrònic o trucades al 010 a càrrec de l’usuari. Tot continua igual. Canviarà a partir d' ara?.

L' aposta per una mobilitat més sostenible y més respectuosa amb el medi ambient que ens prometen amb la incorporació de 12 nous autobusos menys contaminants, també es una bona noticia. De totes maneres, estic convençuda que serem molt més respectuosos amb el medi ambient si circulessin menys cotxes per la Ciutat. Això, només succeirà amb uns bons mitjans de transport públic. Un mitja de transport públic puntual i respectuós amb els seus compromisos, que sigui còmode pels usuaris, amplis, amb la calefacció i l' aire condicionat ben regulat i amb un sistema d' informació que en faci sentir segurs.

Puntualitat, rapidesa, eficàcia, major relació directa entre les diferents zones, menys circulació per la ciutat.... Quan tot això funcioni bé, podrem estar orgullosos i orgulloses del transport públic a Mataró.
Per Antònia